بوکال فت صورت چیست؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که بوکال فت صورت چیست باید گفت بوکال فت Buccal fat به چربی های بین استخوان گونه و استخوان فک می گویند. عده ای از افراد هستند که دارای صورت گرد یا دچار اضافه وزن هستند این افراد دارای بوکال فت بیشتری هستند و همین موضوع باعث شده است صورتشان تو پر تر و چاق تر به نظر برسد. حال این افراد ممکن است از فرم چاق صورت خود راضی نباشند که جراحی برداشتن پدهای چربی گونه یا جراحی بوکال فت بهترین روش برای خلاص شدن از شر چربی های صورت می باشد. جراحی بوکال فت که به آن جراحی برداشتن چربی گونه و یا لیپکتومی به منظور حذف توده‌های چربی اضافی از گونه انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از جراحی بوکال فت در اصفهان  تا آخر مقاله با ما همراه باشید. نمونه کار های بوکال فت دکتر سپیده سعادتی در سایت موجود می باشد.

بوکال فت صورت چیست

بوکال فت صورت چگونه انجام می‌ شود؟

با برداشتن بوکال فت می توان یک چربی طبیعی را از ناحیه توخالی گونه از بین برد. تمامی افراد در صورتشان دارای چربی بوکال هستند اما میزان این چربی در افراد متفاوت است. هر چه میزان چربی بوکال بیشتر باشد فرد دچار صورت گرد تر و تو پر تری می شود و در صورتی که میزان بوکال در صورت زیاد نباشد فرد دچار صورتی لاغر و باریک می شود که دیگر نیازی به جراحی بوکال فت ندارد. جراحی بوکال فت با بی حسی موضعی شروع می شود و سپس جراح برش های کوچکی در داخل دهان قسمت داخلی گونه ایجاد می کند. طول این برش ها برابر با 5 سانت می باشد. بعد از ایجاد برش جراح با استفاده از ابزارهای جراحی با نوک ریز مقداری از چربی به اندازه گردو را جدا می کند و سپس برش ها با بخیه های قابل حل دوخته می شوند. قابل ذکر می باشد بعد از جراحی بوکال فت حتما از یک بند چانه استفاده کنید و همچنین برای جلوگیری از عفونت از دهانشویه دارویی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

فرق فیلر با ژل و بوتاکس

دوره نقاهت بوکال فت

جراحی بوکال فت با این که جزو جراحی های راحت و بدون خطر می باشد اما به مراقبت‌هایی نیاز دارد. شما با رعایت نکات لازم می توانید دوره نقاهت جراحی بوکال فت را کاهش دهید:

• بعد از جراحی بوکال فت تا یک ماه باید صبر کنید تا به بهبودی کامل برسید.
  • برای جلوگیری از عفونت قبل و بعد جراحی بوکال از دهان‌شویه‌ای مخصوص استفاده کنید. بعد از جراحی پزشک مراقبت های لازم از زخم های دهان را به شما می گوید.
  • در طول دوره نقاهت، حتماً دستورالعمل‌هایی را که پزشک برای مراقبت از زخم و همین‌طور رژیم غذایی‌تان می‌دهد دنبال کنید.
  • زمان های مشخص شده برای معاینه را به یاد داشته باشید و حتما به طب پزشک مراجعه کنید.
  • برای چند روز بعد از جراحی باید رژیم غذایی مایع داشته باشید و بعد از آن هم رفته‌رفته از غذاهای نرم شروع کنید.
  • استراحت مطلق 48 تا 72 ساعت بعد از جراحی داشته باشید.
  • سعی کنید سر خود را به طور مداوم بالا بگیرید.
  • از وارد کردن هرگونه فشار به داخل دهان خود خودداری کنید.

بوکال فت صورت چیست

آیا می توان چربی گونه و صورت را بدون انجام بوکال فت کم کرد؟

بسیاری از افراد این سوال را از ما می پرسند که آیا بدون جراحی بوکال فت می توان چربی گونه را کاهش داد. در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، چربی بوکال با رژیم غذایی و ورزش سنگین از بین نخواهد رفت. اگر بخواهید این چربی را بدون جراحی کاهش دهید ممکن است باعث شل شدن پوست صورت و در نتیجه تبدیل به چربی اضافی شود. بهترین گزینه برای خلاص شدن از چربی گونه جراحی بوکال فت می باشد.

عوارض و خطرات جراحی بوکال فت

• تجمع مایعات
  • بی حسی
  • درد مستمر
  • آسیب به مجاری بزاق
  • ظاهر نامتقارن صورت
  • آسیب عصب صورت که می تواند منجر به فلج دائمی صورت یا ضعف عضلات صورت شود.

بوکال فت صورت چیست

بعد از جراحی بوکال فت چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت علائم زیر حتما به پزشک مراجعه کنید:

• خون ریزی بیش از حد
  • اگر متوجه طعم غیر طبیعی در دهان خود شدید یا مشکوک به آسیب غدد بزاقی هستید
  • اگر نتایج شما نا متقارن است یا به خوبی بهبود نمی یابد
  • هرگونه علائم عفونت مانند حرارت بالا و یا قرمزی پوست، چرک و تب مشاهده کردید به پزشک خود مراجعه کنید.
  • داشتن درد شدید.
  • داشتن تنگی نفس.
  • داشتن درد قفسه سینه.
  • داشتن ضربان قلب غیر طبیعی.

قابل ذکر می باشد بوجود آمدن موارد بالا بسیار نادر است اما در صورت دیدن علائم سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

جراحی بوکال فت برای چه افرادی مناسب نمی باشد؟

• اگر سن بالایی دارید؛ ممکن است برای شما مناسب نباشد.
  • اگر صورت شما به طور طبیعی نازک باشد، ممکن است جراحی با افزایش سن باعث فرو رفتن گونه ها شود.
  • اگر به دارو های بی حسی حساسیت دارید.