درمان جای جوش در اصفهان | بهترین دکتر پوست در اصفهان

 یکی از عارضه های پوستی آزاردهنده جوش روی صورت و بدن می باشد که می تواند در هر سنی افراد را درگیر خود کند. اما این تنها مشکل نمی باشد مشکل دیگری که به وجود می آید جای تیره یا گود جوش روی پوست است. به مرور زمان آکنه و جوش بهبود می یابد اما جای جوش همچنان باقی می ماند و از بین بردن آن کار راحتی نمی باشد. خوشبختانه امروزه روش های درمانی خانگی و کلینیکی مختلفی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد. انواع جوش شامل جوش سرسیاه، جوش سرسفید، پاپول، پوسچول و ندول‌ها می باشد. برای از بین بردن جای جوش ابتدا باید نوع پوست و نوع جای جوش بررسی شود. جای جوش به شکل های مختلفی روی صورت پدیدار می شود برای مثال می تواند فرورفته، برآمده، گوشتی و لکه‌های تیره باشد که هر کدام روش های متفاوتی برای درمان دارد. رفع جای جوش با لیزر در اصفهان می تواند یکی از روش های موثر برای از بین بردن جای جوش صورت باشد. اگر قصد درمان جای جوش در اصفهان را دارید و به دنبال دکتر جوش صورت در اصفهان هستید تا آخر مقاله با ما همراه باشید. ما قصد داریم در این مقاله شما را با بهترین دکتر پوست در اصفهان آشنا کنیم. همچنین اگر قصد لیزر جای جوش اصفهان را دارید ما شما را با بهترین مرکز لیزر جای جوش در اصفهان آشنا می کنیم.

دکتر سپیده سعادتی یکی از بهترین دکتران پوست در اصفهان با بیش از دو دهه تجربه در ارائه خدمات پوستی، زیبایی و زنان همواره در تلاش بوده در محیطی مناسب و مجهز، با بهره گیری از نیروی مجرب و متخصص تجربه حضوری همراه با رضایت برای مراجعین خود فراهم کند. برای دریافت مشاوره جهت درمان جای جوش در اصفهان می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

 

نمونه درمان جای جوش دکتر سپیده سعادتی

Before After نمومه کار دکتر سپیده سعادتینمومه کار دکتر سپیده سعادتی
Before After نمومه کار دکتر سپیده سعادتینمومه کار دکتر سپیده سعادتی
Before After نمومه کار دکتر سپیده سعادتینمومه کار دکتر سپیده سعادتی

جای جوش روی صورت

وجود جوش‌ها و آکنه‌ها در پوست صورت یک مشکل شایع است که به طور معمول پس از به وجود آمدن آکنه، اسکارها (جای جوش) را به جای می‌گذارد. اسکارها نتیجه‌ی التهاب لکه‌های آکنه هستند که با تخلیه کردن آن ها روی صورت باقی می مانند. برخی از اسکارها کوچک و کم‌عمق هستند و به سرعت بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی دیگر عمیق‌تر هستند و ممکن است باعث ایجاد زخم‌های عمیق‌تری شوند. در این صورت، لازم است راهی برای درمان و از بین بردن جای جوش‌ها پیدا کنیم. در ادامه شما را با انواع درمان جای جوش آشنا می کنیم.

 

انواع جای جوش

قبل از این که اقدام به درمان جای جوش کنیم باید تشخیص دهیم جای جوش از کدام نوع می باشد. درواقع بسته به این که نوع جوش چیست و چه ماهیتی دارد درمان متفاوت است. در ادامه شما را با انواع جای جوش آشنا می کنیم:

  • جای جوش سر سیاه:

    یکی از انواع جوش ها که بسیار شایع می باشد جوش های سرسیاه می باشد. این جوش ها به شکل برآمدگی‌های سیاه‌رنگ می باشند. جوش های سر سیاه کم تر به عنوان جوش در نظر گرفته می شوند و معمولا به‌خوبی به درمان پاسخ می‌دهند. جوش های سر سیاه بسیار کم تبدیل به جای جوش می شوند.

  • جای جوش سر سفید:

    جوش های سر سفید که حتما همه افراد یک بار درگیر آن شده اند به جوش های ریز چرکی می گویند. این نوع آکنه بعد از مدتی از بین می رود. جوش های سرسفید بسیار کم ممکن است باعث ایجاد جای جوش شوند. توصیه می شود اصلا جوش های سر سفید را دست‌کاری نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد اسکار شوند.

  • جای پاپول ها:

    پاپول ها معمولا به صورت برجستگی‌های صورتی تا قرمزرنگی روی صورت نمایان می شوند. این نوع از جوش ها بسیار دردناک هستند و نمی توان آن ها را لمس نمود. پاپول ها جای جوش بیشتری را ایجاد می کنند و معمولاً جای آنها قرمزرنگ و ملتهب است.

  •  جای پوسچول ها:

    پوسچول‌ها ها از انواع جای جوش ضایعات پر از چرکی می باشند که معمولا رنگ آن ها قرمز و در بالا به رنگ سفید یا زردرنگ دیده می شود. این نوع جوش ها باعث جای جوش سیار ملتهب، گود و بدشکل می شود.

  • جای ندول:

    ندول ها از دیگر انواع جای جوش می باشد. ندول ها ضایعات جامدی هستند که اندازه بزرگی دارند. این نوع جوش ها می توانند به صورت آسیب بیشتری را برسانند زیرا به عمق پوست کشیده می‌شوند. به همین دلیل هم ممکن است جای جوش عمیق‌تری ایجاد کنند.

 

بیشتر بخوانید:

بوکال فت در اصفهان 

 

درمان جای جوش در اصفهان

 

چرا جوش می زنیم؟

شاید این سوال مدام برای شما پیش بیاید که چرا جوش می زنم؟ جوش زدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. میزان شدت جوش در افراد نسبت به بدن خود می تواند متفاوت باشد. آکنه و جوش معمولا در سنین بلوغ آغاز می شود و ممکن است نوجوانان زیادی را درگیر خود کند. دلایل جوش زدن می تواند متفاوت باشد که این دلایل شامل هورمون‌های جنسی، بیماری‌های مختلف، تغذیه، آلودگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، سن بلوغ، استرس و اضطراب و … باشد. قابل ذکر است جوش یک بیماری خطرناک نمی باشد اما یک عارضه آزاردهنده است که می تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس در افراد شود.

 

درمان جای جوش در اصفهان

 

لیزر جای جوش اصفهان

لیزر جای جوش در اصفهان یکی از روش‌های درمانی متداول برای جای جوش است. این روش به خصوص برای اسکارهای آکنه شدید که التهاب و فرورفتگی‌های عمیقی در پوست ایجاد کرده‌اند، مناسب است. در این روش، لیزر به عنوان یک لایه‌بردار پوستی عمل می‌کند و لایه بالایی پوست را از بین می‌برد. با این حال، این روش برای افرادی که هنوز جوش‌های فعال دارند یا رنگ پوستشان تیره است، مناسب نیست. از طرف دیگر، برای افرادی که جوش‌های خود را درمان کرده‌اند و رنگ پوستشان روشن‌تر است، این روش می‌تواند بهبودی سریع‌تری را به همراه داشته باشد. درمان با لیزر بسته به نیاز فرد، می‌تواند به وسیله روش‌های مختلفی همچون لیزرهای سوزاننده و غیر سوزاننده انجام شود. رفع جای جوش با لیزر در اصفهان می تواند بهترین گزینه برای درمان جای جوش باشد.

اگر قصد درمان جای جوش در اصفهان با لیزر را دارید می تواند نزد یکی از بهترین مرکز لیزر جای جوش در اصفهان بروید. دکتر سپیده سعادتی یکی از بهترین دکتر پوست در اصفهان می باشد که دارای خدمات لیزر جای جوش می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با دکتر سعادتی درخواست مشاوره کنید.

 

بهترین روش های درمان جای جوش در اصفهان

همان طور که اشاره کردیم لیزر یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جای جوش روی صورت می باشد. اما روش های مختلف دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • سابسیژن جای جوش:

    سابسیژن جای جوش یکی دیگر از روش های تخصصی برای درمان جای جوش می باشد. این روش حتما باید توسط یک متخصص انجام شود زیرا یک جراحی زیر پوستی است. در این روش جراح به کمک پانچ اکسیزیون اسکارهای آکنه را جدا می‌کند و زخم را با بخیه می بندد. در روش سابسیژن جراح سوزن‌هایی را زیر پوست وارد کرده تا الیاف زیر اسکار را شل کند و همچنین جای جوش از بین رود.

  • مزونیدلینگ صورت:

    مزونیدلینگ صورت از دیگر روش های موثر برای درمان جای جوش صورت می باشد. در این روش مواد تقویتی به زیر پوست برای از بین بردن جای جوش تزریق می شود. در این روش پوست دچار تحریک می شود و همین موضوع به کلاژن‌سازی صورت کمک می کند. در مزونیدلینگ صورت یک وسیله سوزنی روی پوست چرخانده می شود که باعث درمان جای جوش می شود. این روش بسیار ایمن و کم خطر است. قابل ذکر است مزونیدلینگ صورت  نیاز به تکرار دارد.

  • میکرونیدلینگ صورت:

    هدف از میکرونیدلینگ از بین بردن آکنه و لک است. یکی از روش های جدید درمان آکنه میکرونیدلینگ است که با یک غلتک دستی کوچک با سوزن انجام می شود.  میکرونیدلینگ می تواند به کاهش عمق اسکار آکنه کمک کند. با این حال، طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، مشاهده تغییرات با این درمان ممکن است تا 9 ماه طول بکشد. این یک درمان بی خطر است که افراد با رنگ های پوست مختلف می توانند از آن استفاده کنند.

 

درمان جای جوش در اصفهان

 

مزایای درمان جای جوش با لیزر

همان طور که گفتم بهترین روش برای درمان جای جوش در اصفهان لیزر می باشد. لیزر جای جوش در اصفهان می تواند دارای مزایا و معایبی باشد که در ادامه به چند نمونه از مزایای این روش اشاره می کنیم:

  • قابلیت روشن کردن لکه های تیره پوست
  • قابلیت تحریک پوست برای کلاژن سازی
  • قابلیت ایجاد بافت سلول های جدید
  • قابلیت از بین بردم علائم سوختگی
  • قابلیت بستن منافذ باز صورت
  • قابلیت از بین بردن جای جوش
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • درمان ترک های پوست
  • رفع لکه های پوستی
  • روشن کردن و شفافیت پوست
  • رفع شل بودن پوست
  • رفع منافذ باز پوستی

 

بیشتر بخوانید:

رفع غبغب در اصفهان 

 

عوارض لیزر جای جوش

به صورت کلی عوارض لیزر جای جوش بسیار خفیف می باشد. شما توجه داشته باشید که برای نتیجه‌گیری درست باید به بهترین دکتر پوست در اصفهان مراجعه کنید. تنها عوارض لیزر جای جوش شامل موارد زیر می باشد:

  • قرمزی پوست
  • کبودی پوست
  • التهاب پوست
 
 

مراقبت های بعد از لیزر جای جوش

اگر لیزر جای جوش انجام داده اید بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
  • حتما پوست را مرطوب نگه دارید.
  • از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • ناحیه لیزر شده را در 24 ساعت اولیه چندین بار در روز تمیز کنید.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  • برای جلوگیری از خشک شدن پوست پماد بزنید.
  • از مواد بدون چربی روی صورت استفاده کنید.

 

درمان جای جوش در اصفهان

 

سوالات متداول

  • چقدر طول می کشد جای جوش از بین برود؟

    مدت‌زمان بهبودی جای جوش به نوع جای جوش و عمق و میزان التهاب آن بستگی دارد.

  • چگونه به سرعت از شر جوش خلاص شوید؟

    در قدم اول باید از کمپرس گرم استفاده کنید.به مدت 10 دقیقه یک حوله تمیز که در آب داغ قرار گرفته است را روی صورت خود قرار دهید. می توانید این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

  • هزینه درمان جای جوش در اصفهان چقدر است؟

    هزینه درمان جای جوش بسته به نوع آسیب دیدگی پوست ، روش درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و کلینیکی که به آن مراجعه میکنید متفاوت است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *