انواع نخ های لیفت صورت

بهتر است قبل از بررسی انواع نخ های لیفت صورت توضیحاتی در مورد لیفت صورت با نخ بدهیم. لیفت صورت با نخ یک روش غیر تهاجمی می باشد که هدف آن رفع چین و چروک صورت و افتادگی صورت می باشد. نخ های لیفت صورت باعث تحریک کلاژن و همچنین افزایش کلاژن صورت می شود. در  لیفت صورت با نخ ، ناحیه های شل و افتاده ی پوست تا حدی قابل بازگشت هستند  و با سفت شدن پوست چروک ها از بین می روند. این نوع روش لیفت صورت علاوه بر لیفت‌کردن پوست و سفت‌تر نشان دادن آن می تواند باعث تحریک و افزایش تولید کلاژن شود. برای آشنایی بیشتر با انواع تخ های لیفت صورت تا آخر مفاله با ما همراه باشید.

اگر قصد لیفت صورت با نخ در اصفهان نزد دکتر سپیده سعادتی را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

انواع نخ های لیفت صورت

 

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ یک روش جدید در زیبایی است که برای لیفت کردن پوست شل و افتاده از طریق استفاده از نخ‌های جراحی به کار می‌رود. این روش قبلاً در جراحی برای بستن زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در این روش، نخ‌های نازک زیر پوست قرار می‌گیرند و با کشیدن پوست به سمت بالا، نواحی شل و افتاده را سفت کرده و جوانسازی صورت را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، تحریک تولید کلاژن نیز توسط نخ‌ها انجام می‌شود که بهبودی در پیری و کاهش چین و چروک‌ها را به ارمغان می‌آورد. لیفت با نخ یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که به سرعت محبوبیت بالایی در صنعت آرایشی و زیبایی کسب کرده است.

 

بیشتر بدانید:

فرق فیلر با ژل و بوتاکس

 

انواع نخ های لیفت صورت

 

انواع نخ های لیفت صورت

در ادامه چند نمونه از اصلی ترین تخ های لیفت صورت اشاره می کنیم:

  • لیفت صورت با نخ خاردار یا نخ کاگ:

    یکی از پر کاربرد ترین نخ های لیفت صورت نخ خاردار یا نخ کاگ می باشد. این نخ دارای جنس و کیفیت بسیار بالایی می باشد و می توان گفت این نوع نخ تفاوتی با دیگر برند های نخ لیفت صورت ندارد. تنها تفاوت این نخ شکل ظاهری آن می باشد. نخ خاردار همان طور که از نام آن مشخص است روی سطح آن خار هایی می باشد که باعث می شود زمانی که زیر پوست قرار می گیرد به درستی به بافت های پوست بچسبد و لیفت صورت کاملا محکم انجام شود. نخ های کاگ دارای چسبندگی بیشتری نسبت به سایر نخ های لیفت دارند و همین موضوع باعث شده است قیمت آن نسبت به سایر نخ های لیفت بیشتر باشد. معمولا از این نوع نخ برای از بین بردن چین و چروک خط اخم و خط لبخند و لیفت شکم و باسن مورد استفاده قرار می گیرد.

  • نخ پلی دیوکسانون:

    نخ های دیوکسانون یا PDO بلند می باشند و بیشتر برای بخیه های جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع نخ ها پرکاربردترین انواع نخ های لیفت صورت می باشند. این نوع نخ ها ساخته شده از یک پلیمر زیست تخریب‌پذیر مصنوعی می باشند که پس از 6 ماه کاملا جذب بدن می شوند. نخ های دیوکسانون یا PDO باعث افزایش فیبروبلاست‌ها و کلاژن می شوند. این نخ ها دارای سه نوع مونوفیلامنت‌ها یا نخ‌های تک رشته‌ای و نخ‌های خاردار یا نخ کاگ و نخ‌های تخصصی اسکرو (پیچ‌‍‌دار) می باشد.

  • نخ پلی‌کاپرولاکتون:

    نخ پلی‌کاپرولاکتون یا نخ PCA یکی از جدیدترین نخ‌های قابل جذب زیستی است که از ماده مصنوعی کاپرولاکتون تولید می‌شود. این نخ‌ها در فرآیند تجزیه خود، مولکول‌هایی با وزن مولکولی کوچک تولید می‌کنند که به تولید کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست کمک می‌کنند. نخ‌های PCA توانایی ایجاد کلاژن برای مدت زمان بیشتری نسبت به نخ‌های PDO و PLA دارند و بعد از بازجذب نیز ساختار کلاژنی را در پوست حفظ می‌کنند که باعث سفت شدن و جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود. این نخ‌ها باعث ایجاد پوستی مرطوب، احیا شده و سفت‌تر می‌شوند و نتیجه‌ای ماندگار برای لیفت و کشش پوست ایجاد می‌کنند.

  • نخ سیلوئت:

    نخ سیلوئت یک نوع نخ لیفت صورت است که به طور گسترده در رنج متوسط تا بالا استفاده می شود. این نخ ها کاملاً استریل و بهداشتی هستند و به انواع ضخامت ها تولید می شوند. این نخ ها از جنس اسید پلی لاکتیک ساخته شده اند و با بدن سازگاری کامل دارند و توسط بافت های بدن قابل جذب هستند. استفاده از این نخ ها نتایج قابل توجهی در اصلاح خطوط اخم، خطوط لبخند و تنظیم خط فک دارد و به سرعت تاثیر می گذارد.

  • نخ‌ پلی‌لاکتیک‌اسید:

    نخ‌ پلی‌لاکتیک‌اسید یک نوع نخ زیست سازگار است که از پلیمری به نام پلی‌لاکتیک‌اسید ساخته می‌شود. این نخ‌ها در گذشته در برخی کاربردهای پزشکی مانند پین‌ها و بخیه‌های ارتوپدی استفاده می‌شدند. خاصیت مهم نخ‌های PLA این است که حجم نواحی شل و افتاده را افزایش می‌دهند و مخروط‌هایی دارند که به بافت می‌چسبند و به صورت فرم می‌دهند. همچنین، این نخ‌ها به ایجاد لیفت در ناحیه مورد نظر کمک می‌کنند. یکی از ویژگی‌های متمایز نخ‌های PLA این است که قابلیت جذب را دارند و در مقایسه با نخ‌های PDO، باعث بازسازی کلاژن در مدت زمان بیشتری می‌شوند.

     

بیشتر بدانید:

مزایا لیزر کیوسوئیچ

انواع نخ های لیفت صورت

 

کدام نخ ها برای لیف بهتر است؟

در کل بهتر است از نخ های جذبی برای این روش استفاده کرد. این نخ ها با ویژگی تحریک بافت کلاژن ساز و الاستین ساز در اثر ورود به بافت میانی پوست، عملکرد لیفت صورت را بهبود می بخشند. همچنین، نخ های جذبی پس از حدود شش ماه به طور کامل در پوست جذب می شوند. برخی از پزشکان از یک برند نخ خاص برای لیفت استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از برندهای مختلف استفاده می کنند. در نهایت، انتخاب نخ مناسب برای لیفت صورت بستگی به تجربه و نیازهای خاص هر فرد دارد.

بیشتر بخوانید:

علت جوش صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *