ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

یکی از شایع ترین روش ها در جراحی های زیبایی عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک است. متقاضیان این جراحی روز به روز در حال افزایش هستند و طرفداران زیادی پیدا کرده است. این جراحی به منظور بهبود ظاهر پلک‌ها و ناحیه اطراف چشم‌ها انجام می‌شود. شما با انجام جراحی بلفاروپلاستی می توانید مشکلاتی همچون رفع افتادگی پلک‌ها، پف زیر چشم و سایر مشکلات مرتبط با پلک‌ را از بین ببرید. حال این سوال برای افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند پیش می آید که ماندگاری عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟ آیا این جراحی دارای ماندگاری دائمی می باشد؟ جالب است بدانید ماندگاری عمل بلفاروپلاستی در بیشتر موارد دائمی می باشد و اصلا جای نگرانی وجود ندارد. بعد از عمل بلفاروپلاستی معمولا چشمان افراد بزرگتر و خوش حالت تر میشود. در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی ماندگاری عمل بلفاروپلاستی و عواملی که در حفظ نتیجه این جراحی موثر است را مورد بررسی قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

افرادی که قصد انجام جراحی بلفاروپلاستی در اصفهان را دارند و به دنبال بهترین دکتر در این زمینه هستند، ما به آن ها دکتر سپیده سعادتی را معرفی می کنیم. نمونه جراحی های انجام شده دکتر سعادتی در سایت موجود می باشد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09130960600 تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

بهتر است قبل از هر چیزی در ابتدا بگوییم جراحی بلفاروپلاستی چیست؟ همان طور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم بلفاروپلاستی یکی از شایع ترین روش ها برای کاهش چین و چروک پلک‌ ها و حذف کیسه‌ های چربی اطراف چشم می باشد. جراحی بلفاروپلاستی مناسب برای افرادی می باشد که به دلایل مختلف همچون پیری، ژنتیک، سو تغذیه یا خواب نامناسب دچار تورم و چین و چروک پلک‌ ها شده اند. به صورت کلی جراحی بلفاروپلاستی دارای سه روش همچون بلفاروپلاستی پلک بالا، بلفاروپلاستی پلک پایین و بلفاروپلاستی ترکیبی پلک‌ ها می باشد. در بلفاروپلاستی پلک بالا جراح پوست بالای چشم‌ ها را برش می دهد و باعث می شود چین و چروک ها در این ناحیه از بین برود. در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین جراح پوف زیر چشم‌ ها را برش می دهد تا بتواند کیسه‌ های چربی‌ در این ناحیه را حذف کند. در جراحی بلفاروپلاستی ترکیبی پلک‌ ها چراح بر روی هر دو قسمت بالا و پایین چشم کار می کند تا بتواند چین و چروک پلک‌ ها و کیسه‌ های چربی چشم حذف کند. در ادامه مقاله به ماندگاری عمل بلفاروپلاستی می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

جراحی بلفاروپلاستی در شاهین شهر | بهترین دکتر بلفاروپلاستی در شاهین شهر

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

 

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت ماندگاری این جراحی ممکن است در افراد مختلف و همچنین عوامل مختلف متفاوت باشد. عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر روی ماندگاری این جراحی تاثیر بگذارد. به صورتی کلی ماندگاری این جراحی می تواند از 7 سال به بالا متغیر باشد. به صورت کلی ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بیشتر از پلک بالا می باشد. علت تفاوت بین ماندگاری عمل پلک بالا و پایین این است که پلک بالا تحت تاثیر افتادگی پیشانی و ابرو نیز قرار میگیرد. در ادامه مقاله به عواملی که می تواند بر روی ماندگاری این جراحی تاثیر بگذارد می پردازیم:

  • فاکتورهای فردی:

    فاکتور های فردی شامل مواردی همچون سن، وضعیت عمومی سلامتی، ژنتیک و نحوه ترمیم بدن هر فرد می باشد. این موارد می توانند بر روی ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی تاثیر بگذارند. قابل ذکر می باشد افزایش سن هم می تواند بر روی بازگشت چروک های دور چشم تاثیر بگذارد.

  • روش جراحی:

    یکی دیگر از مواردی که می تواند بر روی ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی تاثیر بگذارد روش جراحی می باشد. اگر برای جراحی از روش های پیشرفته استفاده شود ماندگاری جراحی بیشتر است. تجربه و تخصص جراح نیز می‌تواند نقشی در نتیجه نهایی داشته باشد.

  • مراقبت‌های بعد از عمل:

    اگر می خواهید ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی بیشتر شود باید مراقبت های بعد از عمل را رعایت کنید. محدودیت فعالیت و حفظ تمیزی محل عمل، می‌تواند به بهبود و ماندگاری نتیجه کمک کند.

  • عوامل زیستی:

    عواملی همچون تابش UV از آفتاب، استفاده افراطی از سیگار، تغذیه نامناسب و مصرف الکل بر روی ماندگاری این جراحی می تواند تاثیر بگدارد.

  • تغییرات طبیعی پیری:

    بالا رفتن سن می تواند بر روی بازگشت جراحی بلفاروپلاستی تاثیر بگذارد.

قابل ذکر می باشد بلفاروپلاستی یک عمل دائمی با ماندگاری بالا است که ممکن است تا پایان عمر ماندگار باشد. شما با رعایت موارد گفته شده می توانید بین 10 الی 15 سال ماندگاری جراحی بلفاروپلاستی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

علت افتادگی پلک در جوانی

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی بلفاروپلاستی برای افراد با مشخصات زیر مناسب می باشد:

  • افرادی که پلک‌های بالا یا پایین چشم‌هایشان دچار مشکلات تابشی، مانند کاهش دید در زوایای دید و مشکلات در خواندن و رانندگی شبانه شده است.
  • افرادی که افتادگی پلک و پف زیر چشم در زیبایی آن‌ها تاثیر گذاشته است.
  • افرادی که با شل شدن پلک بالا و پایین در بینایی دچار اختلال شده اند.
  • افرادی که به طور مادرزاد دچار افتادگی پلک هستند.
  • افرادی که دچار افتادگی پلک بالا شده اند.
  • افرادی که سن آن‌ها بالای 35 سال باشد.

سوالات متداول 

  • آیا عمل پلک یا بلفاروپلاستی برگشت پذیر خواهد بود؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت خیر، بلفاروپلاستی یک جراحی دائمی است. در صورتی که از توصیه های پزشک پیروی نکنید ممکن است ماندگاری جراحی پایین بیاید.

  • دوره نقاهت بلفاروپلاستی چقدر است؟

    عموماً بین یک تا سه هفته طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

درمان جای جوش با لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *