عوارض هایفوتراپی صورت

یکی از جدید ترین و محبوب ترین روش های جوانسازی صورت بدون درد هایفوتراپی است. امروزه بسیاری از افرادی که قصد جوانسازی صورت بدون جراحی را دارند از این روش استفاده می کنند. می توان گفت هایفوتراپی یک جایگزین مناسب برای لیفت صورت محسوب می شود. هایفوتراپی به متظور سفت کردن، جوان‌سازی، ازبین‌بردن چین‌وچروک و لیفت پوست صورت انجام می شود. مزایای این روش جوانسازی آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد را به سمت خود جذب می کند. با بالا رفتن سن تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد و همین موضوع باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. همینجاست که افراد برای جلوگیری از چین و چروک از هایفوتراپی استفاده می کنند. زیرا هایفو نه تنها می تواند چین و چروک های پوست را از بین ببرد، بلکه می تواند به جوان سازی صورت نیز کمک زیادی کند. البته باید توجه داشت این پروسه دائمی نیست و موقتی است. این روش جوانسازی هرچند دارای مزایای بسیار زیادی می باشد اما ممکن است دارای عوارضی هم باشد. افرادی که قصد استفاده از هایفوتراپی را دارند باید با عوارض و راه های پیشگیری عوارض آشنا باشند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عوارض هایفوتراپی صورت آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

هایفوتراپی چیست؟

عوارض هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی صورت چیست؟

بهتر است قبل از توضیح هر چیزی بگوییم هایفوتراپی صورت چیست؟ هایفو که به آن سونوگرافی متمرکز با شدت بالا می گویند یکی از مدرن‌ترین و موثرترین روش‌های جوان‌سازی پوست می باشد. این روش کاملا غیر تهاجمی می باشد. هایفوتراپی به کمک امواج فراصوت متمرکز بافت های خاص در بدن را مورد هدف قرار می دهد. امواج استفاده شده در این دستگاه امواج اولتراسوند فوکوس شده می باشد که باعث بازسازی و ترمیم بافت‌های زیرین پوست می شود. این روش یکی از بهترین روش های دستیابی به لایه‌های عمیق‌تر پوست بدون هیچ آسیبی به لایه های بالایی صورت می باشد. انرژی امواج اولتراسوند بر روی یک نقطه کانونی متمرکز می‌شود که به متخصصان پزشکی اجازه می‌دهد تا یک ناحیه خاص را بدون تأثیر بر بافت‌های اطراف درمان کنند.

 

عوارض هایفوتراپی صورت

شایع ترین عوارض هایفوتراپی صورت به شرح زیر می باشد:

  • درد:

    یکی از شایع ترین عوارض هایفوتراپی درد می باشد که می توان گفت اکثر افرادی که از این دستگاه استفاده نمودند بعد از انجام آن احساس درد و نارحتی را تجربه کرده اند. اما باید به این نکته اشاره نمود تجربه درد بعد از انجام هایفو کاملا طبیعی می باشد و جای هیچ گونه نگرانی ندارد. در این موقع پزشک می تواند برای پیشگیری و از ایجاد چنین مشکل از بی حس کننده ها و دارو های خوراکی برای تسکین درد استفاده کند.

  • تورم:

    ایجاد تورم یکی از نادر ترین عوارض بعد از انجام هایفوتراپی می باشد. مشاهده تورم در هر پوستی کاملا متفاوت می باشد. قابل ذکر می باشد اگر دچار تورم شده اید این تورم کاملا مقطعی می باشد و بعد از چند روز به طور کامل رفع می شود. پس اگر دچار تورم شده اید اصلا نگران نباشید.

  • تیرگی پوست:

    یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی تیرگی پوست می باشد که این عارضه جزء خطرات دائمی محسوب می شود که این تغییر رنگ ممکن است به صورت دائمی روی پوست باقی بماند. این دستگاه حتما باید زیر نظر پزشک استفاده شود.

  • بی حسی:

    همان طور که در ابتدای مقاله اشاره نمودیم هایفوتراپی روشی می باشد که به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند . همین موضوع می تواند باعث آسیب دیدگی های جزئی پوست نظیر بی حسی شود. بی حسی جزو عارضه هایی می باشد که به مرور زمان برطرف می شود. در صورتی که بعد از دو هفته این عارضه از بین نرفت حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

  • قرمز شدن پوست:

    قرمز شدن پوست یکی دیگر از عارضه ها می باشد که به دلیل تحریک شدن سلول های پوستی در لایه های مختلف اتفاق می افتد. اگر دچار قرمزی پوست بعد از هایفو شده اید اصلا نگران نباشید زیرا این عارضه بعد از چند روز کاملا از بین می رود.

  • عدم نتیجه دهی:

    یکی از شایع ترین عارضه ها بعد از هایفو عدم نتیجه دهی می باشد که افراد هیچ نتیجه مثبتی را در صورت و گردن خود مشاهده نمی کنند.

اگر قصد هایفوتراپی در بهترین مرکز هایفوتراپی در اصفهان را دارید ما به شما کلینیک دکتر سپیده سعادتی را معرفی می کنیم. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

عوارض هایفوتراپی صورت

مقایسه هایفوتراپی با دیگر روش های جوانسازی صورت 

همان طور که اشاره نمودیم هر کدام از روش های جوانساری دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به مزایا و معایب روش های جوانسازی صورت می پردازیم:

  • هایفوتراپی دارای مزایایی همچون بدون جراحی، نتایج طولانی مدت و معایبی همچون قرمزی موقت، کبودی نادر می باشد.
  • لیزر دارای مزایایی همچون دقت بالا، بهبود بافت پوست و معایبی همچون نیاز به زمان نقاهت، خطر تغییر رنگ می باشد.
  • میکرونیدلینگ دارای مزایایی همچون بهبود کلاژن، قابل استفاده برای تمام پوست‌ها و معایبی همچون قرمزی موقت، خطر عفونت می باشد.
  • فیلرها دارای مزایایی همچون نتایج فوری، دوام طولانی مدت و معایبی همچون کبودی و تورم، احتمال واکنش آلرژیک می باشد.

بیشتر بخوانید:

هایفوتراپی برای لک صورت | آیا هایفوتراپی برای لک صورت موثر است؟

مزایای هایفوتراپی صورت برای جوان سازی

هایفوتراپی دارای مزایای زیر می باشد:

  • از بین بردن چین و چروک در بخش های مختلف صورت و گردن
  • غیر تهاجمی بودن و دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • جوان سازی و شاداب کردن پوست صورت
  • لیفت کردن ابرو ها و گونه ها
  • از بین بردن افتادگی پوست
  • ماندگاری بالا
  • رفع غبغب

بیشتر بخوانید:

هایفوتراپی در شاهین شهر | بهترین دکتر هایفوتراپی در شاهین شهر

عوارض هایفوتراپی صورت

آیا راهی برای کاهش عوارض هایفوتراپی وجود دارد؟

شما می توانید برای کاهش عوارض هایفو به یک سری نکات توجه داشته باشید. به عنوان مثال حد المکان از قرارگیری در معرض نور خورشید آن هم به صورت مستقیم به شدت خوداری کنید. یا اصلا دوش با آب گرم نگیرید. از مصرف الکل خودداری کنید. زیرا مصرف الکل می تواند خارش پوست را به همراه داشته باشید و همین موضوع منجر به افزایش عوارض هایفوتراپی شود.

بیشتر بخوانید:

لیزر موهای زائد برای چه سنی مناسب است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *